Double-click to start typing

Consulado Honorario Liverpool

Click here to edit subtitle

 

Como Cónsul Honorario de España en Liverpool, Reino Unido, os doy la bienvenida a cualquier español o empresa española que venga a Liverpool, Merseyside y a todo el Norte de Inglaterra. El Consulado Honorario de España en Liverpool fue constituido a finales de 2011, depende del Consulado General de Edimburgo y su juridicción es la del condado de Merseyside.

Una de las funciones principales del Consulado Honorario es la de dar la debida asistencia y protección consular a los nacionales españoles.

Asimismo, es misión de este Consulado la de fomentar el desarrollo de las relaciones comerciales, económicas y culturales vendiendo la “marca España” y estableciendo el mejor sistema de cooperación con las autoridades locales que incremente y consolide las relaciones entre España y el Reino Unido.

Confiando en que este Consulado Honorario sirva de cauce y vía para la consecución de los citados objetivos, recibid un cordial saludo.

 

Enrique Sánchez.

Cónsul Honorario de España

 As Honorary Consul of Spain in Liverpool, UK, I welcome any Spanish or Spanish company that come to Liverpool, Merseyside and throughout the North of England. The Honorary Consulate of Spain in Liverpool was opened in late 2011, it depends directly on the General Consulate of Edingurgh and its jurisdiction is the county of Merseyside. 

One of the main roles of this Honorary Consulate is to give proper consular assistance and protection to Spanish nationals.
It is also the mission of the Consulate to promote the development of commercial, economic and cultural selling of the "brand Spain" and establishing the best system of cooperation with local authorities to increase and consolidate the relations between Spain and the United Kingdom.
Trusting that this Honorary Consulate serves as a channel to achieve the above objectives, please receive a kind regard.


Enrique Sanchez.
Honorary Consul of Spain